انواع قفل و رمز پرکاربرد گاوصندوق در ایران

بازار گاوصندوق ایران

logo لطفا منتظر بمانید...
ثبت نام
يكشنبه 9 اردیبهشت 1403 21:08:17

انواع قفل و رمز های پرکاربرد در ایران برای ایمن سازی گاوصندوق


قفل ها پنج هزار سال قدمت دارند، انواع مختلف قفل برای ایمن سازی گاوصندوق مورد استفاده قرار می گیرد.
قفل های کلیدی، رمز های مکانیکی، رمز های دیجیتالی، رمز های اثر انگشتی، این مدل قفل ها کاربرد بیشتری در کشور ما دارند.

از بحث در مورد قفل های کمیاب خودداری می کنیم.

قفل های کلیدی: مزیت قفل های کلیدی ساده بودن و ارزان بودن آنهاست، اما یک مشکل همیشگی برای قفل های کلیدی مسئله محافظت از کلید هاست، در صورتی که سارقین به کلید ها دسترسی پیدا کنند احتمال باز کردن گاوصندوق بسیار بالا میرود.

توصیه من به شما در صورت گم شدن حتی یکی از کلید ها این است که به فکر ساختن کلید کپی نباشید بهترین کار تعویض قفل با دو کلید جدید است یکی دیگر از مشکلات قفل های کلیدی بزرگ بودن و جابجایی سخت کلید هاست.

رمز های مکانیکی یا چرخشی: رمز های مکانیکی در مقایسه با قفل های کلیدی امنیت بسیار بالاتری دارند، توصیه ما به شما این است در صورت خرید گاوصندوق با رمز مکانیکی از فروشنده بخواهید ترکیب سه عدد مختلف را برای شما رمز گذاری کند تا امنیت این رمز به بالاترین حد ممکن برسد.
گذاشتن رمز تکی روی گاوصندوق مانند عدد ۵۰ یا ۷۸ کار را برای سارقین راحت میکند رمز مکانیکی را در حالت دوتایی یا سه تایی تنظیم کنید. مثلاً : ۱۸ - ۹۲ - ۲۵
یکی از مشکلات رمز های مکانیکی سخت بودن کار با آنهاست به صورتی که ممکن است شما در بازگشایی دچار مشکل شوید و تغییر رمز هم سخت است ولی از نظر بنده از رمز های دیجیتال بهتر است به چه علت؟ یکی اینکه در صورت استفاده در محیط مرطوب یا وقوع سیل رمز خراب نمی شود دوم اینکه امکان تخریب یا شکسته شدن توسط کودکان وجود ندارد. رمز های دیجیتال ظریف هستند. توصیه من برای گاوصندوق های خانگی استفاده از رمز های مکانیکی است که با سه عدد مختلف تنظیم شده باشد شما می توانید هر مدل گاوصندوقی را از هر شرکتی با رمز مکانیکی از ما بخواهید.

رمز دیجیتال:
مزیت رمز دیجیتال تغییر رمز آسان، شکیل بودن و بازگشایی آسان توسط کاربر است. معمولاً شرکت ها برای رمز های دیجیتال مستر کد یا کد مادر در نظر میگیرند که در صورت فراموشی رمز باید با تولید کننده گاوصندوق تماس بگیرید تا مستر کد را برای شما استخراج کند یا بعضی از گاوصندوق های هتلی با یک کلید اضطراری عرضه می شوند که در صورت فراموشی رمز و یا اتمام باتری با آن کلید درب گاوصندوق باز میشود. رمز های دیجیتال ظریف هستند و بیشتر برای گاوصندوق های اداری و فروشگاهی که تعداد باز و بسته شدن درب گاوصندوق زیاد است توصیه می شود.

شما می توانید گاوصندوق های موجود در کشور را با رمز دیجیتال از ما بخواهید.

رمز اثر انگشتی:
بعضی از رمز ها با خواندن اطلاعات جسمی باز میشوند مثلاً شبکیه چشم یا اثر انگشت، رمزهایی که با شبکیه چشم باز می شوند در ایران کاربردی ندارند یا حداقل من ندیدم اما رمز های اثر انگشتی توسط شرکت های مختلف بر روی گاوصندوق ها نصب می شوند. رمز اثر انگشتی امن و کاربردی است زیرا غیر قابل کپی است.

اکثر رمز های اثر انگشتی دیجیتال نیز هستند یعنی کد هم پذیرفته میشود و می توان به صورت ترکیبی از از کد و اثر انگشت استفاده کرد.

شما می توانید هر مدل گاوصندوقی را با رمز اثر انگشتی از ما بخواهید.

با تشکر

مدیریت بازار گاوصندوق ایران

جواد رحیمی 09120212813

برچسب ها : قفل های گاوصندوق قفل دیجیتال گاوصندوق دیجیتال رمز اثرانگشتی گاوصندوق لمسی گاوصندوق گاوصندوق ارزان
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تصویر امنیتی